مركز خدمات بالینی ، مراقبتی و آموزشی در منزل پارسیان مهرپرور تحت نظارت مستقیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

  • info@mehrparvar.com
  • 021-44442410

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل (توسط فیزیوتراپیست خانم و آقا) با بیمه – مرکز پارسیان مهرپرور

فیزیوتراپی در منزل از جمله خدماتی است که افراد بی تحرک با دردها و آسیب‌های مختلف به آن نیاز پیدا می‌کنند. عدم دسترسی به مراکز درمانی در بعضی ساعات روز، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات قابل دسترس همچون فیزیوتراپی در داخل خانه را دو چندان می‌نماید. از این رو مرکز پارسیان مهرپرور با کادر مجربی از فیزیوتراپیست ها، آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی می‌باشد.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

توانبخشی در منزل از طریق فیزیوتراپی یک روش درمان است که به افراد بعد از آسیب برای بازتوانی کمک می‌کند. به‌طور کلی هدف از فیزیوتراپی، بازتوانی، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت افراد است. بعد از هر مشکلی نظیر شکستگی و یا شکاف در استخوان، آسیب‌های ستون فقرات، سکته مغزی، اختلالات عصبی، صدمات ورزشی و انجام جراحی، بدن برای بازگشت به شرایط طبیعی و افزایش عملکرد خود به درمان توسط متخصصین فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند. روش‌های متنوعی برای درمان در فیزیوتراپی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تکنیک‌های الکتروتراپی، روش‌های درمانی دستی یا برنامه‌های مختلف ورزشی، کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی، گرما و سرما درمانی. همه این خدمات را می‌تواند بصورت فیزیوتراپی در منزل دریافت نمود.

در چه مواردی به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

فیزیوتراپی فقط برای بیمارانی که سکته مغزی یا شکستگی داشته اند نیست، فیزیوتراپی برای بیماری های مختلفی تاثیر گذار است.برخی موارد کاربرد فیزیوتراپی را با هم بررسی می کنیم:

فیزیوتراپی بیماران پارکینسون در منزل

پارکینسونیسم یک اختلال حرکتی است. درمان فیزیوتراپی می‌تواند به بیمار برای دستیابی به تحرک و استقلال کمک کند.

فیزیوتراپی آسم

آسم نوعی بیماری است که باعث دشواری تنفس و تنگ شدن موقت مجاری هوایی می‌شود..فیزیوتراپیست تمرینات تنفسی خاصی را برای کمک به آسم به شما آموزش می‌دهد.

فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل

سکته مغزی در اثر مسدود شدن یا پارگی رگ های مغزی رخ می‌دهد که باعث ضعف حرکتی می‌شود، که با انجام فیزیوتراپی می‌توان در بسیاری موارد توان حرکتی را به بیمار برگرداند.

فیزیوتراپی انسداد ریوی

بیماری انسداد ریوی در تنفس فرد تاثیر بسیار بدی میگ ذارد، با فیزیوتراپی تنفسی یا ریه از تجمع ترشحات پیشگیری می‌شود با آزادسازی اسپاسم عضلات تنفسی آرامش تنفسی به بیمار برمی‌گردد.

فیزیوتراپی زانو در منزل

زانو یکی از عضو‌های حساس بدن است که دچار مشکلات ارتوپدی زیادی می‌شود. فیزیوتراپی آرتروز زانو، تعویض مفصل زانو و پارگی رباط صلیبی از بیشترین درخواست‌های فیزیوتراپی زانو است.

فیزیوتراپی گردن

گردن به علت انعطاف پذیر بودن و اینکه وزن سر را نگه می‌دارد یکی از آسیب پذیر ترین عضو بدن است،فیزیوتراپی گردن برای گردن درد، درمان آرتروز، ساییدگی، کاهش فاصله و فتق دیسک بین مهره‌ای کاربرد دارد.

روشها و ابزار مورد استفاده در فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل روشی از درمان می‌باشد که با استفاده از جریانات الکتریکی، تجهیزات مکانیکی ، تمرین‌های ورزشی  و سایر عوامل فیزیکی به درمان اختلالات و بیماری‌های ماهیچه ای، عصبی و اسکلتی پرداخته می‌شود. همچنین در فیزیوتراپی در منزل از پرتوهای فروسرخ و فرابنفش، گرما، نور، جریان برق و ورزش به منظور درمان استفاده می‌گردد. فیزیوتراپیست با استفاده از تجهیزات مختلف مکانیکی و الکتریکی ، فعالیتهای فیزیکی و تمرینات ورزشی به پیشگیری و یا درمان مشکلات بیماران می‌پردازد.

فیزیوتراپی در منزل | مرکز پارسیان مهرپرور

استفاده از دستگاه الکتروتراپی در منزل

دستگاه الکتروتراپی دستگاهی است که با امواج الکتریکی، مشکلاتی از جمله درد‌ها و گرفتگی‌های عضلانی را کاهش می‌دهد. دستگاه الکتروتراپی به صورت پرتابل (قابل حمل و انتقال) نیز وجود دارد که باعث شده فیزیوتراپی در منزل معنا پیدا کند. الکتروتراپی یکی از شاخه‌های مهم فیزیوتراپی است که امروزه می‌توانید به کمک آن‌ها بسیاری از مشکلات زیر را برطرف سازید.

  • کمردردها
  • دردهای مفصلی
  • دردهای عضلانی
  • دردهای ناشی از قاعدگی
  • و …

فیزیوتراپی در منزل | مرکز پارسیان مهرپرور

لازم است بدانید دستگاه‌های قابل حمل یاد شده تمام امکانات دستگاه‌های موجود در مراکز درمانی که اندازه بزرگی دارند را دارا بوده و هیچ مشکلی برای استفاده توسط فیزیوتراپ ها ندارد.

انجام تمرین درمانی در منزل

یکی از کارهای دیگری که در فیزیوتراپی در منزل  انجام می‌شود  تمرین درمانی است. در تمرین درمانی انجام ورزش‌ها و حرکات مختلف به بیمار آموزش داده می‌شود یا بر روی او انجام می‌شود. همچنین انجام موارد زیر نیز جزو تمرین درمانی می‌باشد.

  • ماساژ درمانی
  • آب درمانی
  • و …

انجام درمان با دست در منزل

یکی از قسمت‌های مهم که در فیزیوتراپی بسیار پر کاربرد می‌باشد انجام حرکات با دست توسط فیزیوتراپیست است که برای بیماری‌های زیر است:

  • بیماری‌های حرکتی
  • کنترل درد
  • بیماری‌های شغلی
  • و …

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

 مرکز مهرپرو برای راحتی بیماران خانم، برای دریافت خدمات فیزیوتراپی از فیزیو تراپیست خانم استفاده می‌کند. در حال حاضر ما در همه مناطق تهران فیزیوتراپیست خانم برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل داریم.. در کشور ما بدلیل مسائل فرهنگی و مذهبی این رابطه عاطفی توسط فیزیوتراپیست خانم برای بیماران خانم سریعتر انجام می‌شود.

نکات مهم دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل

متأسفانه ممکن است بعضی از خانواده‌ها به دلیل هزینه‌های نسبتا بالای فیزیوتراپی با مراکز یا کلینیک یا اشخاصی کار کنند که مجوزهای قانونی لازم جهت ارائه خدمات را ندارند و ممکن است بعد از ارائه خدمات خسارات و ضررهای جبران ناپذیری را به سالمند یا فرد مورد نیاز خدمت فیزیوتراپی وارد نمایند. لازم است خانواده‌ها قبل از توجه به هزینه‌های اعلام شده با آگاهی و دقت به مجوزهای قانونی مراکز ارائه کننده خدمات، کیفیت و کارشناسان مجرب توجه نمایند تا از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایند.

از دیگر مسائلی که ممکن است سالمندان خانم در هنگام ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل با آن روبرو شوند نیاز به فیزیوتراپیست خانم است. مرکز پارسیان مهرپرور آماده ارائه بهترین خدمات توسط فیزیوتراپیست های خانم مجرب و متعهد می‌باشد. مرکز خدمات پارسیان مهرپرور آمادگی خود را برای اعزام فیزیوتراپیست به منزل شما و بر بالین بیمار شما اعلام میدارد و این ضمانت را به شما می‌دهد که با اولین همکاری با ما رضایت شما را به طور کامل جلب کند.

    کمک نیاز دارید؟ با ما چت کنید