مركز خدمات بالینی ، مراقبتی و آموزشی در منزل پارسیان مهرپرور تحت نظارت مستقیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

  • info@mehrparvar.com
  • 021-44442410

خدمات پزشکی در منزل

خدمات پزشکی در منزل (۲۴ ساعته) : « اعزام پزشک عمومی به منزل در تمامی مناطق تهران با هماهنگی قبلی »

خدمات پزشکی در منزل

ویزیت پزشک در منزل، یکی از خدماتی است که هر انسانی بنا به شرایطی که در آن قرار میگیرد به آن نیازمند می شود. خدمات پزشکی در منزل، مراقبت از سالمندان ، مراقبت از بیماران و ارائه خدمات آسان و در دسترس از مهمترین مسائلی است که خانواده ها با آن روبرو هستند. عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران سالمند، نیاز به استفاده از خدمات پزشکی در منزل را چندین برابر می کند. اعزام پزشک عمومی به منزل از خدماتی است که در مرکز پارسیان مهرپرور در تمامی مناطق تهران و با هماهنگی قبلی ارائه میشود.

نکات مهمی در مورد خدمات پزشکی در منزل ویژه سالمندان

شروع علائم سالمندی از ۴۰ سالگی بوده و شروع سن سالمندی از ۶۰ سالگی می باشد که با افزایش سن علائم پیشرفت کرده و ممکن است علائم جدیدی به علائم در مراحل اولیه اضافه شود. پیر شدن به معنای پیر شدن سلول هاست. هرسلول دوره عمر مشخصی دارد که عوامل ژنتیکی ، محیطی و…. در آن تاثیر گذارند.

اطلاعاتی در مورد افزایش سن

لازم است بدانید که با افزایش سن، تغییرات ساختمانی در سلول ها روی می دهد. با این حال تن و روح انسان در سالمندی همچنان می تواند سلامتی خود را حفظ و حس کفایت را منتقل کند. به خصوص اگر سالمند و یا اطرافیان سالمند به موارد زیر توجه نشان دهند:

  • ورزش مرتب
  • استراحت کافی
  • رژیم غذایی سالم
  • مراقبت های پیشگیرانه

یکی از مهمترین مراقبت های پیشگیرانه در جهت مراقبت از سالمند، ارائه خدمات پزشکی در منزل بصورت دوره ای به ایشان می باشد.

خدمات پزشکی | مرکز پارسیان مهرپرور

دلایل نیاز به خدمات پزشکی در منزل

سالمندان برای انجام حرکات ورزشی مناسب، رژیم غذایی مناسب و … نیاز به مشاوره و راهنمایی از پزشکان مجرب را دارند تا طبق دستورات پزشک بتوانند دوران سالمندی را به راحتی بگذرانند. اما مراجعه به پزشک معالج خود معضلی است که اطرافیان سالمند با آن روبرو هستند.

ترافیک شهری، حمل و نقل سخت سالمند ، مدت زمان طولانی انتظار در مطب پزشکان، مسیرهای طولانی تا بیمارستان ها و درمانگاه ها و … از مسائلی است که برای هر نوبت معاینه سالمند توسط پزشک باید گذرانده شود. اما امروزه با توجه به افزایش تعداد سالمندان و همچنین افزایش سن امید به زندگی، دولتها در صدد برآمدند تا ارائه خدمات در منزل را برای سالمندان راه اندازی کنند تا این خدمات به بهترین شکل و در سریعترین زمان ممکن صورت پذیرد.

همچنین با توجه به ضرورت ارائه خدمات قابل ارائه بر بالین بیمار در محل سکونت ایشان و تسریع و تسهیل در ارائه اینگونه خدمات، ویزیت پزشک در منزل ، امکان ارائه خدمات پزشکی و خدمات توانبخشی و پرستاری متعاقب ویزیت را برای بیماران فراهم می نماید.

مراکز خدمات پزشکی در منزل

این مراکز امکان ارائه کلیه خدمات را در منزل دارند. این خدمات شامل: ویزیت پزشک عمومی در منزل به منظور انجام ویزیت های غربالگری بصورت سالیانه، فصلی، ماهیانه و همچنین ویزیت در موارد اورژانسی. ویزیت پزشک متخصص در منزل ، متناسب با شرایط بیمار و متعاقب ویزیت اولیه توسط پزشک عمومی که امکان ارجاع تخصصی و مؤثر را برای سالمندان عزیز، بیماران و نیازمندان به این خدمات را فراهم نماید .ارائه کلیه خدمات پزشکی در منزل و همچنین خدمات پرستاری در منزل ( تزریقات، پانسمان، سونداژ، وصل سرم و… ) متعاقب ویزیت بیمار و متناسب با شرایط و وضعیت سلامتی ایشان.

پزشک در منزل | مرکز خدمات پرستاری مهرپرور

فیزیوتراپی در منزل با دستور پزشک معالج و مطابق روشها و تکنیکهای درخواستی پزشکان معالج .اعزام پرستار سالمند یا بیمار در منزل متناسب با شرایط مورد نیاز تجویز شده توسط پزشک معالج درمنزل و یا سایر پزشکان . از نکات دیگر که لازم است به آن اشاره داشت این نکته است که این خدمات نه تنها برای سالمندان، که برای بیماران، کودکان و… نیز مورد نیاز است.

نکات ضروری برای استفاده از خدمات پارسیان مهرپرور

آلودگی هوا، ترافیک شهری و مسافتهای طولانی می تواند کودکان و سالمندان را بسیار تحت فشار قرار دهد. برای رفع این مشکل ما خدمات پزشکی در منزل را پیشنهاد می دهیم که از راه های بسیار مناسب است. در خصوص بیماران نیز می توان گفت، با توجه به شرایط، آنها نیاز به استراحت در منزل را دارند که جابجایی ایشان جهت ویزیت و بررسی وضعیت بیمار توسط پزشک در مطب ممکن است در شرایط فیزیکی آنها اثرات مخربی به بار بیاورد.

می توان گفت که با ویزیت و خدمات پزشکی در منزل از این اتفاقات جلوگیری می شود و بیمار در آرامش کامل توسط پزشک مجرب ویزیت می شود و سیر بهبودی را هرچه سریعتر طی می کند.نکاتی که جهت ویزیت پزشک در منزل باید به آن توجه کنیم:

خدمات پزشکی در منزل | مرکز خدمات پرستاری مهرپرور

  • درخواست پزشک را حتماً از مراکز ارائه دهنده خدمات بالینی و مراقبتی در منزل و با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری نمایید .
  • حتماً ساعت و زمان مراجعه پزشک را از قبل هماهنگ کنید .
  • مشکلات و نشانه های بیماری را از قبل یادداشت کنید تا در زمان حضور پزشک در منزل موردی فراموش نشود.
  • سوالات خود در خصوص رژیم غذایی، حرکات ورزشی، مصرف دارو و … را از قبل یادداشت کنید.

جهت درخواست خدمات پزشکی در منزل به واتساپ زیر پیام دهید:

 

کمک نیاز دارید؟ با ما چت کنید